Dette er Trondheim 2025 offisielle VM-logo

Publisert: 13. januar 2023

Av: Ingvil Snøfugl

Tusenvis av barn og unge har inspirert logoen til VM i nordiske grener i Trondheim. Den visuelle profilen rommer en tydelig satsning på bærekraft, inkludering og mangfold.

– Den fargerike VM-logoen viser verden et tydelig bilde av et fremtidsrettet mesterskap. VM i 2025 er tuftet på fellesskap, folkefest, inkludering og bærekraft og med et klart mål om å bruke mesterskapet til å skape varige verdier for skiidretten og samfunnet. Den nye profilen gjør det lett å kommunisere det, sier Haakon Jensen, leder for marked og merkevare i ski-VM.

Vil bidra til et uforglemmelig mesterskap

Barn og unge fra hele Trøndelag og Norge har bidratt til å forme symbolet, gjennom ski-VM sin tegnekonkurranse. En gjenganger i bidragene var jordkloden og mennesker som holder hender, noe som vitner om en engasjert generasjon som bryr seg om klima og samhold. Dette er verdier og fremtidsvisjoner hovedsponsorene til ski-VM støtter og er veldig begeistret over.

– Logoen symboliserer verdier som er veldig viktig også for Coop. Gjennom 59 samvirkelag representerer vi 2 millioner medeiere over hele landet og det er ingen tvil om at de elsker ski. Vi gleder oss veldig til VM på hjemmebane og ønsker å bidra til at dette blir et uforglemmelig mesterskap, sier Bent Aamotsmo, fungerende administrerende direktør i Coop Norge, tittelsponsor for arrangementet.

Jobber for en mer bærekraftig utvikling

Stora Enso er den andre hovedsponsoren til Trondheim 2025. De synes Ski-VM er en utmerket merkevare for å øke kunnskapen og fremme fordelene ved bruk av fossilfrie og resirkulerbare produkter for å bekjempe global oppvarming.

 – Sammen med Det internasjonale skiforbundet og den lokale organisasjonskomiteen jobber vi for en mer bærekraftig utvikling for fremtidige generasjoner. Denne logoen fanger opp dette engasjementet godt og fungerer som en påminnelse til oss om viktigheten av vårt arbeidet innen fornybar energi, sier Annica Bresky, konsernsjef i Stora Enso.