Studenter lager digital publikumsløsning for Ski-VM

Publisert: 04. juli 2024

Av: Ingvil Snøfugl

Studenter er klar for å bruke sommeren til å lage digital publikumsløsning for Ski-VM. Fra venstre: Arunan Gnanasekaren, Preben Aas, Julian Grande, Karen Dahl Aarhus, Emil Ommundsen, Marta Bartczak

I sommer designer og utvikler et studentteam digitale publikumsløsninger for Ski-VM 2025. Fire studenter har det som er kanskje årets kuleste sommerjobb hos konsulentselskapet Bekk. Samtidig blir Bekk offisiell samarbeidspartner til mesterskapet.

– Som arbeidsgiver er Bekk opptatt av å gi unge talenter mulighet og støtte til å utvikle seg, akkurat som i idretten. Alle må starte et sted, sier Gøril Tronslien, leder for Bekk sitt kontor i Trondheim. Og i likhet med toppidrettsutøvere, vet folk i Bekk at suksess er resultatet av dedikasjon og hardt arbeid over tid. Heller ikke de beste digitale tjenestene blir til av seg selv, sier hun.

Allerede til høsten kommer første del av leveransen fra sommerjobb-teamet i Bekk. Mandag 2. september 2024 slippes VM-billettene, og den digitale løsningen blir sentral for å selge 220.000 billetter til det som blir tiårets største folkefest i Norge.

Markdssjef i Ski-VM 2025 Haakon Jensen og Gøril Tronslien leder for Bekk sitt kontor i Trondheim gleder seg stort til samarbeidet som skal gi VM-selskapet en effektiv og intuitiv digital løsning for salg av billetter. Foto: Ski-VM 2025

Digitale løsninger i verdensklasse

– Ski-VM er et stort arrangement som skal ta imot hundretusenvis av tilskuere. For å lykkes med billettsalg og informasjonsflyt, må det være enkelt. Det krever skreddersøm og innovasjon. Med Bekk på laget som offisiell teknisk leverandør, får vi musklene til å utvikle de digitale løsningene et verdensmesterskap fortjener, sier Haakon Jensen, markedssjef i Ski-VM 2025.

Utviklet av unge talenter

En tidsriktig digital løsning vil gjøre det lett å være publikum, men skal også bidra til et effektivt arrangement. I første fase skal man gjøre det lett å kjøpe billetter, før fokuset går over til å gjøre det enkelt å være publikum under VM. I sommer vil det være sommerstudenter som utvikler løsningen i tett samarbeid med erfarne Bekkere, før sommerstudentene erstattes av nyutdannede utover høsten.

Ski-VM Trondheim 2025 skal bli tidenes mest bærekraftige Ski-VM, og også en arena for både inkludering og utvikling.

– Et samarbeid der unge talenter får utfolde seg, og hvor VM kan være en utviklingsarena for neste generasjon er en vinn-vinn, avslutter Jensen.

Ski-VM Trondheim 2025 arrangeres 26. februar til 9. mars 2025. Arrangementet er det første mesterskapet med like pengepremier for kvinner og menn, like distanser og det første Ski-VM med para på programmet. Bekk er et konsulentselskap som har vært med på å utvikle mange av de viktigste digitale tjenestene vi alle omgir oss med i hverdagen. Selskapet har nærmere 600 ansatte og har kontorer i Oslo og Trondheim. 

Kontaktinformasjon:
Gøril Tronslien, leder for Bekk i Trondheim, tlf 481 01 390
Haakon Jensen, markedssjef Ski-VM, tlf 951 03 981