
Vi søker en engasjert og digitalt kompetent Marketing Manager til ski-VM 2025! Sammen skal vi skape begeistring og en spektakulær folkefest, som fremtidige generasjoner vil snakke varmt om.
– Vi ser etter en marketing manager som har sterk motivasjon, stor arbeidskapasitet og en genuin lyst til å skape en gedigen folkefest og det mest bærekraftige mesterskapet på ski noensinne, sier markedssjef i ski-VM 2025, Haakon Jensen.
Det er særlig tre egenskaper han mener vil være viktige i denne rollen.
– Stor arbeidskapasitet er avgjørende. Verdien vår ‘handlekraftig’ er tett knyttet til dette. Vi må få ting gjort og ta beslutninger. Det er også viktig å være dyktig til å lede andre og være operativ selv, sier markedssjefen.
Høy kompetanse på digitale verktøy
Dette handler om å ha et strategisk blikk, samtidig som man må kunne gjennomføre oppgaver selv. Den siste egenskapen markedsteamet trenger er digital innsikt.
– Vår fremtidige marketing manager må ha en digital tankegang. Verdien vår ‘fremtidsrettet’ er spesielt viktig i denne rollen. Det er også nødvendig med høy kompetanse innen digitale verktøy og være fullstendig oppdatert på markedsføring i en digital tidsalder, sier han.
Haakon tror ikke nødvendigvis at den som blir ansatt er nyutdannet, men understreker at det heller ikke er nødvendig med 20 års erfaring som markedssjef for å søke. Det viktigste er å ha den rette motivasjonen.
Sterke digitale kanaler
Marketing manageren vil ha ansvar for at folk blir informert om det kommende mesterskapet. Dette innebærer blant annet å bygge sterke digitale distribusjonskanaler.
– Vi har en strategi for å etablere solide egne kanaler. Vi har allerede startet denne prosessen og har over 3000 brukere i vår database, som vi aktivt vil benytte oss av fremover. På sosiale medier fokuserer vi på å øke antall følgere, samtidig som vi oppfordrer brukerne til å registrere seg hos oss, sier han.
Mange skientusiaster er interessert i VM-billetter. Vi oppfordrer dem derfor til å melde seg på våre epostlister, slik at de får eksklusiv informasjon når billettene slippes. Når billettene blir tilgjengelige for salg i første kvartal 2024, har vi muligheten til å få samtykke til å kommunisere med 200 000 billettkjøpere.
– Etter at folk har kjøpt billetter, vil vi fortsette å engasjere ved å tilby merchandise, informasjon om arrangementene våre og gode tilbud fra våre samarbeidspartnere. Vi har mye å se fram til, smiler han.

Markedssjef Haakon Jensen leder i dag et team på to fulltidsansatte og to deltidsansatte studenter. Han ser frem til å få flere dedikerte medarbeidere, som skal engasjere og skape folkefest frem mot ski-VM 2025.
Markedssjefen påpeker at alle ansatte i VM-selskapet må være forberedt på å utføre oppgaver som ikke nødvendigvis er oppført i stillingsbeskrivelsen. Små og store arbeidsoppgaver må løses kontinuerlig, og her må kjerneteamet samarbeide og støtte hverandre.
– Alle som jobber med VM må være klare til å ta i et tak, slik at helheten blir best mulig, avslutter Haakon Jensen.
Vil du bli vår nye Marketing Manager? ✨ Søknadsfristen for stillingen er 12. juni. Vi ønsker sterkt å øke mangfoldet i teamet vårt og oppfordrer spesielt kvinner til å søke.