Bygg digitale veier til VM! Bli en del av vårt dyktige team🚀

Publisert: 23. mai 2023

Av: Nadia Ravlo

Grafisk illustrasjonsbilde av VM-stadion Granåsen.

Vi søker en engasjert og digitalt kompetent Marketing Manager til ski-VM 2025! Sammen skal vi skape begeistring og en spektakulær folkefest, som fremtidige generasjoner vil snakke varmt om.


– Vi ser etter en marketing manager som har sterk motivasjon, stor arbeidskapasitet og en genuin lyst til å skape en gedigen folkefest og det mest bærekraftige mesterskapet på ski noensinne, sier markedssjef i ski-VM 2025, Haakon Jensen.

Det er særlig tre egenskaper han mener vil være viktige i denne rollen.

– Stor arbeidskapasitet er avgjørende. Verdien vår ‘handlekraftig’ er tett knyttet til dette. Vi må få ting gjort og ta beslutninger. Det er også viktig å være dyktig til å lede andre og være operativ selv, sier markedssjefen.

Høy kompetanse på digitale verktøy

Dette handler om å ha et strategisk blikk, samtidig som man må kunne gjennomføre oppgaver selv. Den siste egenskapen markedsteamet trenger er digital innsikt.

– Vår fremtidige marketing manager må ha en digital tankegang. Verdien vår ‘fremtidsrettet’ er spesielt viktig i denne rollen. Det er også nødvendig med høy kompetanse innen digitale verktøy og være fullstendig oppdatert på markedsføring i en digital tidsalder, sier han.

https://soundcloud.com/trondheim2025/vil-du-jobbe-med-markedsforing-og-kampanjer-for-ski-vm-trondheim-2025?utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
I denne podkasten forteller Haakon og VM-sjef Åge Skinstad mer om hvordan det er å jobbe i ski-VM og hva de ser etter i den nye stillingen.

Haakon tror ikke nødvendigvis at den som blir ansatt er nyutdannet, men understreker at det heller ikke er nødvendig med 20 års erfaring som markedssjef for å søke. Det viktigste er å ha den rette motivasjonen.

Sterke digitale kanaler

Marketing manageren vil ha ansvar for at folk blir informert om det kommende mesterskapet. Dette innebærer blant annet å bygge sterke digitale distribusjonskanaler.

– Vi har en strategi for å etablere solide egne kanaler. Vi har allerede startet denne prosessen og har over 3000 brukere i vår database, som vi aktivt vil benytte oss av fremover. På sosiale medier fokuserer vi på å øke antall følgere, samtidig som vi oppfordrer brukerne til å registrere seg hos oss, sier han.

Mange skientusiaster er interessert i VM-billetter. Vi oppfordrer dem derfor til å melde seg på våre epostlister, slik at de får eksklusiv informasjon når billettene slippes. Når billettene blir tilgjengelige for salg i første kvartal 2024, har vi muligheten til å få samtykke til å kommunisere med 200 000 billettkjøpere.

– Etter at folk har kjøpt billetter, vil vi fortsette å engasjere ved å tilby merchandise, informasjon om arrangementene våre og gode tilbud fra våre samarbeidspartnere. Vi har mye å se fram til, smiler han.

Bildet viser markedssjef i Ski-VM 2025 Haakon Jensen.

Markedssjef Haakon Jensen leder i dag et team på to fulltidsansatte og to deltidsansatte studenter. Han ser frem til å få flere dedikerte medarbeidere, som skal engasjere og skape folkefest frem mot ski-VM 2025.

Markedssjefen påpeker at alle ansatte i VM-selskapet må være forberedt på å utføre oppgaver som ikke nødvendigvis er oppført i stillingsbeskrivelsen. Små og store arbeidsoppgaver må løses kontinuerlig, og her må kjerneteamet samarbeide og støtte hverandre.

– Alle som jobber med VM må være klare til å ta i et tak, slik at helheten blir best mulig, avslutter Haakon Jensen.

Vil du bli vår nye Marketing Manager? ✨ Søknadsfristen for stillingen er 12. juni. Vi ønsker sterkt å øke mangfoldet i teamet vårt og oppfordrer spesielt kvinner til å søke.