Henter TV-profil til tidenes VM-show
Publisert: 28. november 2024
Av: Ingvil Snøfugl
Carina Olset Hovda blir programleder for et 10 timers daglig liveshow i Granåsen under Ski-VM.
Den tidligere NRK-profilen tror folk blir overrasket over den massive arenaproduksjonen.
– Jeg har ambisjoner om å snakke med masse trøndere og formidle følelser både hos utøvere og de som opplever folkefesten. Showet blir folkelig, nært og svært omfattende, sier Carina Olset Hovda.
Unge journalist-talenter
En god miks av erfarne TV-folk og talentfulle, unge journalistspirer fra Volda skal sammen løfte folkefesten til nye høyder. Hele 60 personer vil være i aksjon for å levere en moderne og engasjerende arenaproduksjon som formidler de store idrettsøyeblikkene, høydepunkt fra familieområdet i Litjåsen, folkefesten i marka, samt sang og musikk fra VM-scener og ikke minst medaljekonsertene og seremoniene i sentrum.
– Fra publikum kommer til VM-arenaen til de reiser igjen skal de underholdes og involveres. Målet er at dette skal bli en festival ingen vil gå glipp av, sier prosjektleder for arenaproduksjon under Ski-VM 2025, Jan Christian Bjørn.
Vil nå nye målgrupper
En produksjonsbuss og et team innholdsprodusenter vil sikre at VM i nordiske grener får tidenes beste dekning. Folk på VM-arenaen får mulighet til å få med seg alt som skjer i Granåsen gjennom live-intervjuer, storskjermer og engasjerende speakere. Og midt i folkefesten er Carina Olset Hovda.
– Jeg er så glad for å være midt i festen. VM på hjemmebane blir helt klart årets høydepunkt for meg i 2025. Jeg elsker store idrettsøyeblikk, sier Hovda.
Det er Ski-VM 2025 sammen med tittelsponsor Coop og samarbeidspartner SpareBank 1 SMN som gjør storsatsingen mulig. Coop ønsker å bidra til at sporten når nye målgrupper og at publikum i Granåsen får en moderne stadion-opplevelse.
Har solgt 118 000 billetter
– Dette er en unik mulighet for oss å finne nye måter å engasjere folk på, gjennom innhold som virkelig betyr noe, sier Bjørn Vik-Mo, viseadministrerende direktør i Coop Midt-Norge.
Også SpareBank 1 SMN er klare for å skape magi under VM.
– Vi skal lage en stemning som favner hele familien, og sørge for at denne stemningen brer seg over hele arenaen, sier kommunikasjonssjef Maria Isabelle Jøsok Bjørngaard.
Ski-VM arrangeres fra 26. februar til 9. mars og har allerede solgt 118 000 billetter.