Scandic først ute som FOUNDER i SPOR
Publisert: 03. oktober 2023
Av: Ingvil Snøfugl

Scandic går inn på det øverste nivået i SPOR og viser med det at VM-nettverket betyr mye for hotellkjeden. De har et sterkt ønske om å være en del av folkefesten på veien mot mesterskapet i 2025.
Scandic etablerte sitt første hotell i Laxå i Sverige i 1963, og er i dag Nordens største og ledende hotellkjede. Kjeden har om lag 270 hoteller fordelt på 130 destinasjoner, og er det foretrukne valget for bedrifts- og privatkunder.
– Vi i Scandic ønsker å være en del av den fantastiske folkefesten i 2025, og gjennom engasjementet i SPOR får vi også mulighet til å møte egne kunder på vei mot – og under – ski-VM. Dette vil skape både verdi og kundetilfredshet. I SPOR får vi også tilgang til det offisielle nettverket til ski-VM, og vi har allerede knyttet oss til nye kunder og partnere i både bedrifts- og privatsegmentet, sier Lene Therese Solem – Sales Manager Sport i Scandic Norge, og den som har hovedansvaret for arbeidet med VM.
– Scandic er idrettens hotellkjede, og for oss er ski-VM i Trondheim en fantastisk anledning som vi ønsker å være en del av, og ikke minst snakke om. Dette vil bidra til å skape energi og stemning innad i Scandic, og skape stolthet og tilhørighet i organisasjonen vår, sier hun.
Scandic har de beste forutsetninger for å være vertskap under mesterskapet i 2025, og tilby smidige og bærekraftige løsninger for gjestene som ankommer. Ski-VM stiller strenge krav til samarbeidspartnere når det gjelder bærekraft, og i Scandic har de en samarbeidspartner som i flere tiår har jobbet systematisk med å redusere sitt miljøavtrykk. Flesteparten av Scandics hoteller er sertifisert med Svanemerket, noe som betyr at miljøet er ivaretatt i alle deler av driften. Selskapet jobber kontinuerlig for å finne nye måter å drive mer bærekraftig på.
-Lene Therese og teamet på Scandic er utrolig profesjonelle, løsningsorienterte og en bærekraftig partner i verdensklasse, der vertskap er høyt prioritert. Vi er veldig glade for at Scandic går tungt inn i SPOR. Det gjør det enklere for oss å lykkes med å skape tidenes vinterfest i Trøndelag og hele Norges ski-VM, sier Haakon Jensen, markedssjef i Ski-VM 2025.