Orkla Sparebank blir med på festen

Publisert: 11. januar 2024

Av: Ingvil Snøfugl

Orkla sparebank

Orkla Sparebank blir GeneralPartner i Spor. De gleder seg til folkefesten og vil bruke nettverket til å skape engasjement internt, men også for å bygge nettverk i trondheimsområdet.

– Av de mange kontaktene jeg har hatt gjennom de siste to månedene, er gjengen i Orkla Sparebank de mest dedikerte. De har satt sammen et team, som skal fronte Spor og VM på ski mot kunder og internt. Det synes vi er veldig positivt, sier Ketil S. Jansen, selger i Spor.

Banken vokser i Trondheim

Orkla Sparebank går inn i Spor av tre årsaker: Kulturbygging internt, ønske om å støtte idretten, og sist, men ikke minst: Spor gir dem mulighet til å bygge nettverk og være synlig i Trondheim.

– Vi er hovedbanken i Orkland, og vi vokser veldig i Trondheim. Men samtidig er vi fortsatt en liten bank i Trondheim. Det vil derfor ha stor verdi for oss å bli kjent med folk via spornettverket – rett og slett en fin måte å bli kjent med markedet på, sier Torstein Strøm Torjuul, markedssjef i Orkla Sparebank.

Det var god stemning og fulle tribuner under verdenscupen i langrenn i desember. Orkla Sparebank og flere andre bedrifter gleder seg til VM i 2025. Foto: FotoKnoff-Amanda-Sotberg

Kjempepositivt for næringslivet

Med seg rundt bordet har Torjuul tidligere langrennsløper og fire ganger norgesmester John Kristian Dahl og Anja Flaathe, begge rådgivere i banken. De er veldig entusiastiske og gleder seg til veien mot ski-VM i 2025.

– Vi er invitert til fest, men det blir ingen fest uten at vi deltar selv. Vi har en unik mulighet til å få det ganske mye moro både ekstern og internt gjennom Spor, smiler John Kristian Dahl.

Ketil S. Jansen fra VM-selskapet er veldig godt fornøyd med å få med Orkla Sparebank inn i Spor. Fra Orkla Sparebank: Torstein Strøm Torjuul (fv), Anja Flaathe og John Kristian Dahl.

Han får støtte fra Flaathe.

– Det er kjempepositivt å samle næringslivet i Trøndelag til VM-fest. Det som skjer framover, er veldig positivt for byen og ikke minst for oss som bedrift. Det blir skapt mange ambassadører i store og små bedrifter, som igjen vil gi mye aktivitet under VM i 2025, sier Flaathe.