IDÉ House of Brands blir VM-partner: – Det blir ikke folkefest uten VM-stæsj!
Publisert: 19. mars 2024
Av: Ingvil Snøfugl
IDÉ House of Brands inngår et samarbeid med Ski-VM Trondheim 2025 og skal være leverandør av offisielle VM-produkter. –Vi gleder oss enormt til at VM i Trondheim skal få sitt eget VM-stæsj, dette kommer til å bygge forventninger til VM i forkant og ikke minst bidra til en felles identitet under selve arrangementet og ikke minst gode minner i etterkant. Det blir ikke folkefest uten VM-stæsj! sier sponsorsjef Sturla Langørgen i IDÉ House of Brands.
IDÉ har over 35 års erfaring i bransjen og jobber med både store og små merkevarer i Norge og Norden ellers. PepsiMax, Solo, Cirkle K, Jernia, Rosa Sløyfe for å nevne noen. Utover det har også IDÉ levert og distribuert all merch til Skiskytter VM 2016.
– Nå er vi i gang med å utvikle de offisielle VM-produktene. Vi jobber sammen med Ski-VM og de andre partnerne for at dette skal bli en kolleksjon som har lang levetid utover selve VM-perioden. Her er det fokus på holdbarhet og kvalitet, sier Salgssjef- og prosjektleder for Ski-VM i IDÉ House of Brands, Wenche Thoresen, før hun utdyper:
– Vi ønsker å synliggjøre Ski-VMs profil og verdier, og samtidig skape engasjement og eierskap. VM i Trondheim skal bli en stor folkefest, sett av mange millioner mennesker, smiler hun.
VM-produktene skal være kvalitetsprodukter, og grunnlaget for produktutvelgelsen vil være produkter du gjerne har med på tur eller som du trenger i Granåsen under mesterskapet i 2025.
IDÉ er Nordens største leverandør av profilprodukter og jobber med store aktører innen sport. De er offisiell leverandør til Norges idrettsforbund og skal også levere tekstiler til OL-kolleksjonen sammen med en annen leverandør de neste tre OL, i tillegg til at de jobber tett med Norges friidrettsforbund.
– Det er bra å få med en erfaren profilpartner som IDÉ med på laget. VM-stæsjet vil skape engasjement og glede for store og små, og bidra til å realisere tiårets største folkefest i Norge. Det skal vi få til sammen, sier markedssjef i Ski-VM Trondheim 2025, Haakon Jensen.
IDÉ House of Brands har allerede produsert den første fysiske VM-maskoten som kommunikasjonsbyrået BERRE har gitt liv til.
– Snedi blir allerede gjenkjent på gaten av både store og små! Folk i alle aldre elsker VM-maskoten vår, som er inspirert av tegningen til Nadia fra Frøya. Vi kommer til å slippe flere VM-produkter i tida framover og gleder oss til å se VM-stæsjet bli synlig rundt omkring, sier Jensen.
Det vil slippes produkter utover våren, og hoveddelen av kolleksjonen vil komme i salg fra høsten, samtidig som Swix og Dale of Norway slipper sine VM-kolleksjoner.
Om IDÉ House of Brands
IDÉ House of Brands (idegroup.no) er Nordens ledende leverandør av produktmedia til bedriftsmarkedet. IDÉ House of Brands har over 35 års erfaring med konseptutvikling, design, produksjon og logistikk av profileringsartikler og leverer totalkonsepter innenfor uniform/arbeidsbekledning, gaver/internstrategier/hms, kampanje og profileringsprodukter, massekonsepter, storformat, kontorrekvisita og trykksaker.
For ytterligere informasjon, kontakt:
Sturla Langørgen
Sponsorsjef IDÉ House of Brands
Tlf. + 47 90 73 33 07
E-post: sturla.langorgen@idegroup.no
Wenche Thoresen
Salgssjef IDÉ House of Brands og prosjektleder Ski-VM
Tlf. +47 97778251
E-post: wenche.thoresen@idegroup.no
Anne Wirkola
Avdelingsleder avd. Trondheim IDÉ House of Brands
Tlf. +47 97 11 14 59
E-post: anne.wirkola@idegroup.no
Haakon Jensen
Markedssjef, Ski-VM Trondheim 2025
Tlf. +47 951 03 981
E-post: haakon.jensen@trondheim2025.no